|De Kinder boerderij| ZONdag ūüĆĚ

Afgelopen zondag was het een heerlijke dag om de deur uit te gaan!

Het leek mij erg leuk om met Haeley naar de¬†kinderboerderij¬†te gaan. ¬† ¬†Zo ver ik weet ¬† hebben wij ¬†hier twee ¬†kinderboerderijen. ¬†√Č√©n in de buurt van de kempenaar ¬† en √©√©n in de Atol¬†wijk. ¬† De kinderboerderij in de Atol wijk ligt bij het ¬†stadspark, ¬†en ¬†is veel groter dan in de Kempenaar. ¬† Persoonlijk vind ik deze dan ook leuker.

Wij zijn met de auto naar de kinder boerderij toe gereden.  Naast de dieren weide is een grote parkeer plaats waar je gratis kunt parkeren.   Dat is dus lekker makkelijk,   als je vanaf de andere kant van Lelystad moet komen!

Als eerst liepen wij naar de  varkens  toe.  Haeley kan  knor geluidje na doen,  dus dat was natuurlijk super leuk om te zien!  Toen we we eenmaal wat dichter bij de varkens kwamen,  begon hij in één keer heel hard te knorren .   Hierdoor schrok Haeley zich rot, en begon ze keihard te huilen!     Blijkbaar zijn de varkentjes toch een beetje eng!

20170430_140737

varken

 

-Schaapjes & geitjes-

Om één of andere reden vindt Haeley schapen echt geweldig en doet deze dan ook de hele dag na!   Het lijkt af en toe wel alsof  Dave en  ik zelf een schaapje in huis hebben.

 

Bij het schapen verblijf ¬†waren een paar ¬†lammetjes ¬†geboren. ¬† ¬† Wat zijn ze schattig! ¬† Ook Haeley vond de schapen, ¬†lammetjes en geitjes erg leuk. ¬† Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik haar ¬†niet al te dicht bij gelaten heb! ¬† Straks bijten ze wel en dan heeft ze een trauma voor het leven… ¬† Dat is nou ook weer niet de bedoeling!

Zelf ben ik vroeger door een geit in mijn buik gebeten… ¬†Ik vond het al eng om naar binnen te gaan! ¬†maar mijn oma zei dat er niets kon gebeuren. ¬† Ik was nog niet binnen of er kwam een geit op mij afgerend en beet mij in mijn buik. ¬† Gelukkig kan ik mij dit niet meer herinneren, ¬†dus ¬†heb ik er geen trauma aan over gehouden hahaha.

20170430_141432

Schaap met lammetjes

20170430_141510

geitjes

 

-De speeltuin-

Naast de kinderboerderij ligt een speeltuintje, ¬†en aangezien het nog steeds lekker weer was. ¬†Vond ik het wel leuk om naar de speeltuin te gaan! ¬† Voor het eerst is Haeley op de wip wap¬†geweest. ¬† Voor zover ik het ¬†kon ¬†zien vond ze het erg leuk, ¬† maar Dave misschien nog wel meer ūüėÄ ¬†Ook¬†schommelen¬†vindt Haeley erg leuk. ¬†Eigenlijk vindt Haeley alles wel leuk! ¬†Het is een supper vrolijk meisje.

20170430_142836

speeltuin

20170430_143152

schommelen

20170430_143009

spelen in de bladeren

Wij hebben een super gezellige zondag gehad!  Ik ben zo benieuwd wat Haeley van de kinderboerderij &  speeltuin vindt als ze nog iets groter is.

Wat hebben jullie afgelopen zondag,  met dit lekkere weer gedaan?

Geef een reactie

