Een vraag voor de muziek liefhebbende mama’s/ouders!

music-teddy-1480262

Free images stock from: http://nl.freeimages.com

 

Dave en ik zijn beide grote muziek liefhebbers! ¬†Elke dag wordt er hier in huis wel muziek gedraaid. ¬†De muziek genres die wij luisteren zijn heel divers…

Tegenwoordig wordt er niet meer alleen gescholden in muziek,  maar gaat het ook steeds meer over drank en drugs!  Ik ben voor mij zelf eens na gaan denken wat mijn mening hier nou over is.

Omdat ik zo veel van muziek hou krijgt Haeley dit dus ook te horen.  Toch vindt ik het moeilijk om te bepalen welke nummers je nou wel/niet kunt luisteren, waar je kleintje bij is.      Want waar trek je de grens?       Luister je geen muziek meer waar in het Nederlands gescholden en gedaan wordt of luister je dit ook niet meer in Engels?   Ik ben er dus voor mijzelf nog niet helemaal over uit,   hoe ik hier nou precies mee om moet gaan.  Ik weet in ieder geval zeker dat de Nederlandse nummers waar in gescholden etc. wordt.  Beter niet meer gedraaid kunnen worden als Haeley erbij is!

Om een klein voorbeeld te noemen waar elke moeder/ouder anders mee om zou gaan:

Haeley vindt het nummer:¬†Kind van de duivel¬† helemaal geweldig! (hardstijl) ¬† Zodra ze de eerste toon hoort, ¬†begint ze al te dansen en te zwingen. ¬†Zelf vindt ik dit echt geweldig om te zien, ¬†beiden houden wij wel van hardstijl. ¬† ¬† ¬†Verder¬†zijn wij niet gelovig. ¬† Ik kan mij voorstellen, ¬†dat voor gelovige moeders/ouders¬†dit nummer echt not done is! Ook¬†zijn er vast genoeg andere ouders die dit ook niet vinden kunnen….

Ik vraag mij dus af hoe andere moeders/ouders hier mee omgaan? ¬† Hoe bepaal jij wat je kind wel/niet mag luisteren qua muziek. ¬†Ik ben heel benieuwd naar jouw mening en zou deze dan ook graag willen horen! ¬†Alvast bedankt hiervoor ūüėÄ

4 thoughts on “Een vraag voor de muziek liefhebbende mama’s/ouders!

  1. Wij draaien alleen muziek die voor kinderoren bestemd is. Radio in de auto, prima! Maar komen er nummers voorbij die sexueel té ver gaan, of waarin gescholden wordt, gaat ie op een andere zender. Kinderen krijgen het anders écht mee.

    Liked by 1 persoon

  2. Lotte | make-up junkie schreef:

    Ik hou heel erg van muziek en ik luister ook echt wel veel soorten muziek. Nederlandse muziek is natuurlijk erg herkenbaar qua woorden dus daar pas ik wel mee op maar luister sowieso al niet heel graag Nederlandstalige muziek haha. Verder zet ik eigenlijk meestal gewoon een playlist aan en denk ik er niet heel er meer over na. Al moet ik zeggen dat ik meestal muziek luister als hij op school zit en ik aan het schoonmaken ben ;p

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha ja ik ben zelf ook niet echt van de Nederlandse muziek hoor! Ik Probeer wel al meer op te letten, Maar net wat je zegt vaak zet je iets aan en denk je er niet meer over na… Harley begint al steeds meer te praten, dus moet nu ook goed opletten wat ik zelf zeg hahaha

      Like

Geef een reactie

