The game is on!

De diëtiste

De eerste stappen naar een gezonder leven zijn gezet.  Via de huisarts heb ik een verwijsbrief voor een diëtiste gekregen.  Ik kreeg een lijstje mee met diëtistes in Lelystad en mocht hier zelf één van uitkiezen.

Ik heb gekozen voor een Diëtiste bij kerngezond, omdat ik dit een erg fijn bedrijf vindt!  Hier heb ik zwangerschapsgymnastiek gedaan & fysiotherapie gehad.  De medewerkers zijn allemaal super aardig en er hangt altijd een prettige sfeer!

Samen met mijn diëtiste heb ik gekeken naar de mogelijkheden en heb ik er toch voor gekozen om te beginnen met voedsel vervangers.  Begin gewicht 79.4 kg.

Verloop

De eerste twee dagen drink je 5 shakes. Ik had super veel zin om er aan te beginnen, maaar dag 1 was zwaarder dan gedacht!   Het idee dat je  NIKS vast eet is super raar en zeker even wennen.  Wel moet ik eerlijk zeggen dat de shakes niet vies zijn (vanille smaak).  Meestal zit er zo een chemische nasmaak aan en bij het merk wat ik nu gebruik, vindt ik dat dus niet!

Na de eerste 2 dagen zou je al tussen 1 en 3 kilo kwijt moeten zijn!

Dag 2 is voorbij.   Ik vond het tijd om op de weegschaal te gaan staan!   Dit had ik beter niet kunnen doen.  Mijn weegschaal gaf namelijk aan dat ik helemaal niets was afgevallen. Hier was ik dus echt niet blij mee. Ik besloot om een mail naar mijn diëtiste te sturen.  Na 20 min werd ik al gebeld. De volgende dag kon ik terecht voor een nieuwe meting & wegen.  De uitslag was een hele opluchting!

1,3 kg afgevallen.

Na dag 2 neem je twee keer per dag een shake en eet je in de avond een normale maaltijd.   Nu mag je de poeder mengen met Optimel drink of een yoghurt vorm van Optimel.  Zelf vindt ik de  chocolade  smaak het lekkerst.

Er zijn alweer twee weken voorbij.  Ik ben weer gewogen en gemeten.    75.8 kg  Dit betekent, dat ik al 3.6 kg afgevallen ben woehoee!  Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 2x heb gesmokkeld hahaha.  Maaar ik ben echt super blij met mijn vooruitgang, en raak alleen maar gemotiveerder!

Motivate the mind, your body will followe.

img_20170201_174835_809

 

 

 

 

 

2 thoughts on “The game is on!

Geef een reactie

