Mijn eerste blog…

Oeeeh   wat spannend,  daar gaat die dan. Mijn aller aller eerste blog!

Al een hele tijd spookte het idee   om een blog te beginnen in mijn hoofd. Het enige waar ik tegen aan liep was de inhoudt van mijn blog (er zijn al zo veel soorten).

Ik wilde iets anders, iets wat ik zelf niet veel voorbij zag komen… Een blog met aandacht voor de moeders zelf.  Het idee hier achter is dat ik hoop vrouwen aan te spreken   die het zelfde mee maken of mensen in hun omgeving kennen die zich in mijn blog kunnen vinden.

Het valt mij namelijk op dat niet alle nieuwe moeders durven uit te komen voor wat ze nou werkelijk denken en voelen.

Na de bevalling verandert er veel (voor mij wel).

Je raakt jezelf toch een stukje kwijt    want daar is in eens een super klein wondertje!    Die al jouw onverdeelde aandacht nodig heeft.         Hij/zei is volledig afhankelijk van jou.    Super leuk natuurlijk,  maar jij hebt het ook zwaar.   De bevalling was niet niks! en dan ben je ook nog in één keer moeder.

Bij de één gaat het herstel snel en bij de ander niet.  Zelf moest ik uiteindelijk een keizersnede. Mijn grootste angst werd werkelijkheid.  Het ergste vond ik toch wel de lange revalidatie.

Je wilt zoooo veel maar bent erg afhankelijk van anderen. Je mag niet zwaar tillen, je kan niet te veel lopen  dat is pijnlijk, je moet veel slapen (zonde van mijn tijd) en ga zo maar door.

En dan is die grote bewegende buik in eens weg….  gelukkig hebben de vrouwen in mijn omgeving mij wel voorbereid op wat er over blijft van die mooie buik die er eerst zat.  Helaas is dit niet bij alle vrouwen het geval.  Het lijkt wel een soort ingestort puddinkje wat er over blijft.  Eerst let je er nog niet zo veel op maar na een tijdje wil je je toch wel weer vrouw voelen en het “normale” leven oppakken.

Met volle moed ga je weer gezonder eten en meer bewegen. Ik wilde zo snel mogelijk weer gaan sporten om mijn oude figuur terug te krijgen. Door de keizersnede moest ik 8 weken wachten  voordat ik onder begeleiding langzaam weer begon met sporten (1x per week).

Mijn buik begon weer wat strakker te worden en ik was dol blij. Helaas was dat niet voor lange duur.   Na een tijdje stond het stil er was geen afname van gewicht meer.      Ik besloot thuis oefeningen te gaan doen.  Via de website mymodelworkout.

Hier kan je een account aanmaken. Dit is op basis van een abonnement. Het is elke maand opzeg baar en  de eerste maand betaal je €1,-  daarna   €9,- per maand.  Je kan zelf kiezen waar je aan wilt werken en aan de hand daarvan krijg je ook een eet schema die je eventueel zou kunnen volgen ( heb ik niet gedaan).

Twee en een halve week ging ik er keihard tegen aan. Elke ochtend nadat ik mijn prinses verschoond en gevoed had, ging ik aan de slag.   Na de oefeningen was ik helemaal kapot, dreef mijzelf tot het uiterste!    Expres was ik al een tijdje niet op de weegschaal gaan staan. Dit had ik ook NOOIT moeten doen. Er was niets van af,    maar dan bedoel ik ook echt helemaal niets!

Pfff wat was ik kwaad/teleurgesteld.   Gelukkig sliep de kleine want ik had het echt even niet meer. Ik voelde me alsof ik had gefaald, ik voelde mij lelijk en dik.  De lijst met negatieve dingen over mezelf was te lang om op te noemen.

Maar wat heb je eraan! Na een tijd in zelfmedelijden gezwolgen te hebben, ben ik nu langzaam de knop aan het omzetten.   Ik probeer mezelf te accepteren zoals ik nu op dit moment ben. En ja eerst had ik maatje 38 nu is dat een maat 42/44, maar ben ik daardoor een minder persoon geworden NEE.

Ook jij bent mooi en mag er wezen. Ga niet in zak en as zitten en laat je motiveren door mijn blogs.    Samen gaan we stapje voor stapje voor uit, en met alle liefde neem ik jullie mee in dit proces!

Vond je mijn blog leuk?   Laat dan gerust een reactie achter bij Tips & Tops! of hier onder door op de link te klikken.    Ook heb ik een email adres voor vragen of eventuele samenwerkingen deze kan je vinden bij contact!

Geef een reactie

